Saturday, August 6, 2011

Manusia + Masalah

Kita sebagai khalifah dimuka bumi mesti banyak dugaan dan cabaran dalam hidupkan? Tak kira la dari segi apa sekali pun. Kalau manusia xderk masalah bukan hidup namanya.. Bila kita sebagai manusia mempunyai sesuatu masalah dari situ la kita akan mengenali siapa diri kita.. Macam mana cara hidup kita..Macam mana cara kite berfikir.. Macam mana cara kite menyelesaikan sesuatu masalah. Dari situlah kita mula menyedari bahawa kerdilnya kita sebagai manusia di atas muka bumi ini. Dari situ jugaklah keinsafan mula merangkak dalam diri kita.


Seperti aku jugak. Aku pun tak terlepas dari masalah. Walaupun orang tengok aku dari luaran tidak mempunyai sebarang masalah tapi dikotak fikiranku berjuta-juta masalah yang aku fikirkan. Bukan senang tuk kita jadi sorang manusia yang cukup sempurna dan tak derk sesiapa pun yang sempurna di dunia. Cam biasalah kotak fikiran aku giat berputar boley dikatakan cam roda putarannya. Terlalu berat otakku untuk simpan segala masalah. Kalaulah otak boleh format cam memory card kan senang..Format ajer..huhuhu....


Masalah owh masalah...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.