Saturday, August 13, 2011

Rindu pada 'tembakan' DSLR

hurm rasanya da lama aku xpegang DSLR aku tuh..agak2 bile pulak aku nak pegang DSLR aku tuh..bukan setakat pegang je tapi aku nak 'tembak' pe yang menarik di mata aku..rindu pulak nak gi 'menembak'..'menembak' bukan menggunakan senapang tau..tapi guna kamera..'menembak' tu istilah bagi kaki yang minat pada fotografi..kebanyakan orang yang minat fotografi ni dorang jarang menggunakan perkataan tangkap gambar or amik gambar..tapi mesti dorang akan cakap 'menembak'..

last aku gi 'menembak' sebelum pose ari tu kat zoo negara..yang pasti ari sabtu tarikhnya pulak aku lupe..hurm ada la 2 3 keping gambar yang aku shot..nanti aku upload gmbar aku aku 'tembak' tuh..bukan senang nak cari komposisi yang elok..maklumlah aku ni budak baru nak belajar.kadang2 xbole nak nampak lagi komposisi mana yang nampak menarik..aku cuba nak belajar bukan xnak cuba..tapi aku ni ada satu masalah yang aku sampai skng xley nak ubah..klu rasa da give up aku mula la xnk uat..tapi aku sedar kalau aku tak paksa diri aku sampai bile aku nak berjayakan??aku pn nak berjaya ga..cemburu tau bile tgk orang len boley berjaya sedangkan aku sendiri terkapai2..tapi kalau cemburu dalam kejayaan xpe..Tuhan tak marah...huhu..

hurm ni gmbar yang aku 'tembak' kat zoo..







hurm ni la hasilku yang xseberapa ni..masih dalam tunjuk ajar lagi dan masih ingin belajar...kalau ada yang sudi tunjuk ajar dan ingin mengajar aku mengalu-alukan..hehehe

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.